Seo dünyasında, biz danışanlara genellikle anahtar kelimeler ve sıralamalarla ilgili sorular sorulur. Müşteriler rekabetçi kelimelerde hızlı bir şekilde ön sıralarda yer almak isterler ki bu kendi markaları ve amaçları için tamamen iyi ve anlaşılabilir bir istek. Bu isteğin bir anda gerçekleşmeyeceğini bilen bizler bunun bir süreç olduğunun farkında olduğumuzdan sizler için buradayız.
Genellikle, danışanlarımız bize gelip hizmetlerimizi talep ettiğinde, dijital mecra üzerinde farklı isteklerimiz olacağını, çalışmalarında söz hakkına sahip olabileceğimizi yaptıkları güncellemelere dahil olacağımızı biliyorlar. Markanın dijital dünyada kalıcı olmasını sağlamak için müdahil olacağımız alanlar elbette ki web sitesi içeriği, sosyal medya içeriği ve bunların görselleridir.
Bununla birlikte, her zaman en temelde yapabileceğiniz çalışmalar bulunur. Bu çalışmalar gerçekten teknik SEO’dur. Seo’nun temellere geri dönecek olursak;
SEO’nun temel prensipleri 4 farklı kanala dayanmaktadır:
- Markalama
- İçerik
- Linkler
- Teknik SEO
Yukarıdaki temel öğeler yerinde ve iyi hazırlanmış olduğunda, o zaman ciddi bir SEO yükselmesi bekleyebilirsiniz.
Aklınızda “Süreçte her söylenenlerin çoğunu yaptık. Şimdi ne olacak? “ diye bir soru varsa siz sormadan biz söyleyelim. Var olmak istediğiniz platformun yani Google’ın işlerini kolaylaştırmalısınız.
Google, yapısı itibariyle web sitenizi düzenli olarak tarar. Gelecekte herhangi bir arama sorgusuyla değerini ve arandığınız kelimeyle alakalı ilgi düzeyini değerlendirmek için yapar. Ancak, Google yalnızca kaynaklarının belirli bir miktarını web sitenize ayırır; bu yüzden sitenize geldiklerinde onları iyi bir şekilde ağırlamalı elinizden gelenin en iyi iyisini yapmalısınız.
Temiz bir web sitesi
Zemin temizliği ile başlayalım. Herhangi kırık bağlantılar içeriklerinizde var mı? Kendi bağlantılarınızı düzenli olarak kontrol ettiğinizden ve çözülmeyenleri güncellediğinizden emin olun. Online araçlar bir tarayıcıya (Google’ın kendi Googlebot’u gibi) benzeyecek ve size bir rapor sunacaktır. Çıkan raporu Durum Koduna göre sıralayın ve 404 hatasını arayın. Ardından, bozuk bir bağlantının ortaya çıktığı ve geçerli bir sayfaya güncellendiği sayfalara gidin.
Google Search Console ,üzerinden de sayfalarınızdaki kopuk bağlantıları bulabileceğiniz bir Tarama Raporuda sunar. Bu veriler Google üzerinden gelen veriler olduğundan daha anlamlı ve değerlidir. Web siteniz hakkında görüşlerini bildirdiği kısım gibi düşünebilirsiniz.
Google botunun tüm sayfalarınızda gezebildiğinden veya takip edilecek birkaç bağlantının olduğundan emin olun.
Son olarak, sonsuz döngüleri arayın. Bunlar, yanlış href biçimlendirmesinin (hedef sayfa URL’sinin düzgün şekilde etiketlenmediği anlamına gelir) veya 301’lerin sonlandırılmasından (yeniden yönlendirmelerden sonra yönlendirme) kaynaklanır. Tarayıcıyı tuzağa düşürmeyin!
Düzenlenmeyen bir site
Her şeyde olduğu gibi, daha azı daha fazladır. Anlaşılması kolay bir ile klasör mantığı kullanarak işe başlayın. Tüm web sitesi içeriğiniz oluşturduğunuz yapıya uygun olmalıdır. Her içerik parçası, www.siteniz.com/klasor/altklasor/ adresinde bulunan kendi URL’sine erişilebilir olmalıdır. Web sitenizin 4 alt klasör seviyesi varsa, bu muhtemelen çok fazladır.
Kırıntıları kullan. Yalnızca son kullanıcılarınızı kolaylaştıran kullanıcılar, ilk kez erişebilecekleri bir web sitesinde ziyaret etmekle kalmaz, aynı zamanda Google bot’un içerik hiyerarşisini anlamasını da sağlar. Açıkçası, en önemli içeriğinizin web sitenizde daha yüksek bir yerde bulunduğundan ve hiç kimsenin girmediği karanlık bir yere gömülmediğinden emin olun…
Bu gezinme yapısını HTML site haritanıza uygulayın. Evet, bir tane lazım. Son kullanıcılar, belirli bilgileri ararken yararlı bulabilir. Google, içeriğinizin tüm yapısını değerlendirmek için yararlı bulacaktır.
Web sitenizin en önemli öğelerine odaklanın
Google bot ’un web sitenizi ziyarete gelmesi sonucunda edindiği izlenim nasıl? Web sitesi nesnelerinize öncelik vererek başlayın. En önemli öğeleriniz yalnızca gezinme okları ile değil iç bağlantıyla da kolayca ulaşılabilir olmalıdır. Ardından robots.txt dosyanızda çalışın. Ziyaret edilmemesi gereken klasörleri ve sayfaları işaretleyin. Google bot ‘un zamanını kaydedeceksiniz.
XML site haritanızı ince ayar yapın. Öncelikli faktörleri ayırarak öğeleri önceliklendirin. Evet, arama motorları için çok önemli değildir ama web sitenizin net bir resmini verir. Çok fazla URL’niz varsa, ana XML Site Haritası ve birden fazla alt site haritası oluşturun.
Verilerinizi yapılandırarak bunu tamamlayın. Her şeyden önce, iş yeriniz ve ürünlerinizin “işaretlenmiş” olması gerekir: Bunu, web sitenizin en önemli öğelerine standartlaştırılmış kod öğelerini uygulayarak yaparsınız. Böylece, Arama Motorları Sonuç Sayfalarında daha iyi bir görünürlük elde edebilirsiniz, ancak kesinlikle Google’ın hayatını kolaylaştıracaksınız.
Google kaynaklarını harcamayın: optimize edin! Teknik SEO’nuz üzerinde çalışın, her bir Google bot taramayı bir esinti haline getirin. Web sitenizin sıralamaları bunun için size teşekkür edecektir. Umarım, bu paylaşımımız sayesinde siteniz Google tarafından sorunsuzca ziyaret edilecektir. Oluşturduğunuz web sitenize eviniz gibi davranın