E-ticarette Kargo Yönetimi hakkında
E-ticarette kargo yönetimi, e-ticaret siteniz üzerinden satış yaparken karşılaşacağınız aşamalardan birisidir. Doğru kargo firmasıyla anlaşma yaparak gönderim maliyetini düşürmek ve aldığınız siparişleri doğru müşterilere doğru zamanda gönderebilmek, kargo yönetimi kapsamında değerlendirilebilecek konulardır. Aldığınız siparişleri uygun ücrete gönderebilmek ve müşterilerinize zamanında ulaştırabilmek için kargo yönetimini doğru yapıyor olmalısınız. Kargo yönetimi doğru yapılmadığında; ürünün geç gönderilmesi, yanlış ücretlendirilmesi, yanlış müşteriye gönderilmesi gibi hatalar meydana gelebilmekte ve bu hatalar müşteri memnuniyetsizliğine ve mali zarara sebep olabilmektedir.
Kargo yönetiminizi e-ticaret sitenizle bütünleştirerek; aldığınız siparişleri sitenin kontrol paneli üzerinden takip edebilir ve müşterilerinizin kargo takip bilgilerine site üzerinden ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Kargo Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gereken Kriterler
Kargo gönderiminde belirlenen strateji, zamana ve ihtiyaca göre belli noktalarda değişiklik yaparak güncellenebilir. Ancak kargo gönderim stratejilerinde genel olarak dikkat edilmesi gereken temel hususlar vardır:
Kargo Ücretlerinin Planlanması:
Kimi kargo firmalarında müşteriye ücretsiz kargo gönderimi, hızlı gönderim, aynı günde kargoya verme, kapıda ödeme gibi ek özellikler bulunmaktadır. Siz de bir kargo firmasıyla anlaşma yapmadan önce bu özelliklerin olup olmamasını göz önünde bulundurabilirsiniz. Yurtiçi,
Ptt, Aras, Mng Kargo gibi kargo firmaları sizin iş hacminize göre farklı teklifler sunabilirler.
Ücretsiz Kargo Seçeneği:
Ücretsiz kargo seçeneği tüketicilere daha cazip gelse de bu durum sizin için ekstra maliyetin oluşması demektir. Çünkü müşterilerinize ücretsiz kargo seçeneği sunduğunuzda kargo hizmetinin ücretini firmanız öder. Bununla beraber ücretsiz kargo seçeneği tüketiciler tarafından daha çok tercih edildiği ve dolayısıyla ürün satışınız arttığı için kargonun maliyetini siz karşılasanız da kâr edebilmeniz mümkündür.
Sabit Kargo Seçeneği:
Müşterilerinize sabit kargo ücreti seçeneği sunabilirsiniz. Ancak bu kargo seçeneğinin ücreti ne sizin zarar etmenize sebep olacak kadar düşük olmalı ne de müşterilerin ürünü almaktan vazgeçmesine sebep olacak kadar yüksek olmalı. Ortalama bir fiyat belirlemek, bu kargo seçeneği için oldukça uygundur.
Kargo Gönderim Ücretini Etkileyen Detaylar:
Kargonun nereden nereye gönderildiği maliyeti etkilemektedir. Örneğin yurtdışına satış yapacaksanız kargo mesafesi arttığı için maliyet de daha fazla olur. Eğer satışlarınız hep uzak mesafeye olacaksa kargo firmasıyla anlaşmanızı bu doğrultuda yapabilirsiniz. Kargo maliyetini etkileyen diğer detaylar ise ürünün ağırlığı, hacmi ve paketlenmesiyle alakalıdır.
Ürünlerinizin Ağırlık ve Hacimleri:
Ürünlerin ağırlık ve hacimleri gönderim maliyetine etki edeceği için ürünlerinizi ağırlık ve hacim olarak kategorilere ayırıp sınıflandırabilirsiniz. Ağırlık ve hacim açısından sınıflandırılan her kategorinin maliyeti ayrı ayrı hesaplanmalıdır.
Ürünlerin Paketlenmesiyle İlgili Ayrıntılar:
Kutu ve paket boyları ürünün boyutuna göre değişmekte; kutu ve paket boylarının değişkenliği ise paketleme maliyetini etkilemektedir. Paketleme maliyetini de göz önünde bulundurarak ürünlerin barındığı kutu ve paketlerin korunaklı olmasına dikkat etmelisiniz. Bununla beraber müşterilerinizin iyi bir paket açma deneyimi yaşaması için paketin dış güzelliğine ve kolay açılabilir olmasına da özen gösterebilirsiniz. Paketleme ve gönderme işlemlerinin hızlı ve doğru şekilde yapılabilmesi için
depo yönetimi ve
stok yönetimi konularında da bilgi edinebilirsiniz.
[WPSM_AC id=76621]
Online satış süreçlerimiz ile ilgili detaylı bilgi almak isterseniz
e-ticaret ile ilgili verdiğimiz hizmetlerimizi inceleyebilir veya whatsapp numaramız üzerinden sorularınıza cevap bulabilirsiniz.
Dikkatinizi Çekebilir: E-ticaret: Pazarlama Nasıl Yapılır?