Hayatımızdaki dijitalleşme gün geçtikçe artıyor. Dijitalleşme artık sadece belli bilgi-işlem konularında bize kolaylıklar sağlamakla kalmıyor; sosyal hayatımızın sanal alanlara taşınmasına kaynaklık ediyor. Günümüzde iletişim kurmak, beğeni almak gibi birçok sosyal ihtiyacımızı sosyal medya hesaplarımız üzerinden gerçekleştirmekteyiz. Bu yüzden, ürünlerini olabildiğince çok insana ulaştırmak isteyen ticari firmalar da sosyal medya platformları üzerinden pazarlama çalışmaları yapıyor.
Facebook ve
instagram gibi sosyal medya platformlarının pazarlama çalışması yapmak amacıyla kullanılması, bazı detaylara dikkat etmeyi gerektirmektedir. E-ticarette sosyal medya pazarlaması yapmak, yalnızca firmanızın ürün veya hizmetlerine dair paylaşımlar yapmakla sınırlı değildir. Sosyal medya üzerinden pazarlama çalışması yapmak; sosyal medya yorumlarını analiz edebilmek,
hedef kitlenizi bulabilmek, onlara yönelik çekiliş ve kampanya kurguları hazırlayabilmek gibi alt çalışmaları barındırmaktadır. E-ticarette sosyal medya pazarlamasıyla firmanızı ileriye taşımak istiyorsanız, sosyal medya platformlarınızda göstermiş olduğunuz davranışlarınızda ve bu mecraları yönetim tarzınızda bazı kriterlere dikkat etmenizde fayda var. Bu detaylar sayesinde, sosyal medya platformlarınızda oluşan etkileşim farkını görebilirsiniz.
Sosyal Medya Platformlarının Nasıl İşlediğini Analiz Edin
Sosyal medya yönetimi konusunda başlangıç aşamasındaysanız yapmanız gereken öncelikli olarak sosyal medya mecralarının nasıl işlediğini, dinamiklerinin nasıl çalıştığını anlamaktır. Her sosyal medya platformlarının kendi içerisinde oluşturduğu bir dinamik, her bir sosyal medya aracının kullanım amacı ve kullanıcıların bu mecraları kullanma davranışları farklılık gösterdiği için tek bir mecraya yönelik strateji geliştirmek yerine her mecrayı ayrı ayrı analiz edip her birindeki potansiyel müşterileriniz olabilecek kullanıcılara özel yaklaşım biçimi geliştirmelisiniz. Kullanıcıların markalardan beklentisini anlayabilmek için yorumları ve profilleri iyi bir şekilde analiz etmelisiniz. Bu sayede müşterinin markalardan neler beklediğini ön görebilirsiniz ve kullanıcıların eğilim gösterdiği alana göre strateji geliştirerek müşteri memnuniyetini sağlayabilirsiniz.
Sosyal Medya Kullanıcılarına Kulak Verin
Sosyal medyaya kulak vermeyi bilmek; kullanıcılarının ilgi alanlarını, eğilim gösterdikleri konuları analiz etmek, neler konuşulduğunu bilmeniz demektir. Bu da size stratejilerinizi belirlemeniz konusunda katkı sağlayacak ve başarı getirecektir. Takipçilerinizin veya potansiyel müşterilerinizin yorum ve görüşlerini yakından takip etmeli ve ciddiye almalısınız. Bu iş ve sosyal medya alanında stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. Bu sebeple sosyal medya platformlarındaki takipçilerinizin, potansiyel müşterilerinizin markanız ve ürünlerinizle ilgili neler konuştuklarını, sizin için yaptıkları yorumları, hakkınızdaki düşüncelerini takip etmelisiniz. Müşteri memnuniyeti ya da şikayeti aynı zamanda sizin yaptığınız işi ve ne olduğunuzu da gösterecektir. Kullanıcılarınızın bu yönde çevresiyle paylaşmış olduğu deneyimler sizin hem iyi hem de kötü anlamda reklamınızın yapılması demektir. Dolayısıyla müşteri memnuniyetini kazanmak markanıza güzel geri dönüşler sağlayacaktır.
Unutmayın; “Ne olduğunuzu temsil edemezseniz, ne olmadığınızı anlatmak zorunda kalırsınız.“
Takipçilerinizle Etkileşim Halinde Olun
Sosyal medya platformları üzerindeki takipçilerinize sadece kulak vermekle kalmayıp çözüm önerileri de sunmalısınız. Kullanıcıların sizin veya ürünlerinizle ilgili yaptıkları yorumları dikkate almalı ve onlarla iletişime geçmelisiniz. Şikayetlerini dile getirdiklerinde onlara çözüm odaklı davranmalı, memnuniyetlerini paylaştıklarında da içtenlikle teşekkürlerinizi sunmalısınız. Takipçilerinizle birebir iletişim halinde olmanız, markanız açısından daha samimi bir ortam hazırlamanıza yardımcı olacaktır. Müşterilerinizle iletişime geçmenin de ötesinde onlarla etkileşim halinde olmalısınız. Takipçilerinizin yaptığı yorumlara cevap verip sohbetlerine dahil olabilirsiniz. Bu karşı tarafta onlardan biri olduğunuz hissini yaşatır.
Ürün ve Kampanya İçeriği Paylaşmakla Sınırlı Kalmayın
Sosyal medya platformları marka bilinirliğinizi arttırmak için oldukça etkili bir alandır. Bu mecralarda güzel geri dönüşler edinmek için ürün ve kampanya içeriği paylaşmak tek başına yeterli olmayacaktır. Kullanıcılarınızda paylaşma isteği uyandıracak, kendilerinden bir parça bulabilecekleri içerikler paylaşmanız reklam açısından size faydalı olacaktır. Bunun için bir sosyal medya planı oluşturmalısınız. Özel günler ve bayramlar için ayrı içerikler, planlamanıza bağlı kalacak şekilde belirli aralıklarda ise motivasyon yazıları, güldürürken düşündürecek görseller ile bu paylaşım isteğini desteklemiş olacaksınız. Böylelikle firmanızın sosyal medya hesaplarıyla kullanıcıların sosyal hayatında da yer edinebilirsiniz.
Sosyal Medya Çalışmalarınızda Aldığınız Geri Dönüşlerin Analizini Yapın
Gelişim oranınızı daha iyi bir şekilde anlayabilmeniz için sosyal medya planlaması yapmanız gerekir. Sosyal medya platformları üzerinden gerçekleştirdiğiniz çalışmaları analiz etmeli; etkileşim oranlarını, gönderiye erişim sayısını, gönderileriniz için yapılan yorum, beğeni ve paylaşımları gözden geçirmelisiniz. Yaptığınız analiz, hangi tür paylaşımlardan daha fazla olumlu geri dönüş aldığınızı, nerelerde yeterli olup olmadığınızı gösterecektir. Bu sayede stratejilerinizi geliştirebilir ve geri dönüşümü yüksek içeriklere daha fazla yönelebilirsiniz.