Pandemide En çok Satılan Ürünler
Bu yazımızda pandemi döneminde e-ticaret sitelerinde çok satılan ürünleri listeleyecek ve bu ürünlere artan talebi değerlendireceğiz. Bildiğiniz üzere; korona virüsünün dünya genelinde salgına sebep olduğu günlerde birçok ülkede sokağa çıkma yasağı uygulanmıştır. Türkiye de bu ülkelerden biri olarak tedbir amaçlı sokağa çıkma konusunda belli günler kısıtlamalara başvurmaktadır. Sokağa çıkma yasağının olmadığı günlerde de insanlar temkinli olarak vakitlerinin büyük bir kısmını evinde geçirmektedir. Evde kalma gerekliliği tüketicilerin satın alma alışkanlıklarında farklılıklara sebep olmuş; bu farklılar, bazı ürün satışlarının artması olarak kendisini göstermiştir. Aşağıda pandemi sürecinde e-ticaret sitelerinde satışı artan ürünler ve bu ürünlerin satışının artması hakkındaki değerlendirmelerimiz yer almaktadır.
Pandemi Sürecinde E-ticaret Sitelerinde Satışı Artan Ürünler
Temizlik ve Hijyen Ürünleri
Temizlik ve hijyen ürünlerine her zaman talep olmakla beraber, covid-19 salgınının olduğu pandemi sürecinde bu tür ürünlere olan ilgi, çok büyük bir oranda artış göstermiştir. Kolonya, el dezenfektanı, ıslak mendil gibi temizlik ürünleri ve virüse karşı kullanılan maske, eldiven gibi korunma ürünleri hayatın her alanında yer almaya başladı. Bu şekilde dezenfektan ürünlerinin satışı, yüzde 6 bine yaklaşmakta olan bir oranla artmıştır.
Bakım Ürünleri
Salgın döneminde kuaförler uzun süre kapalı kaldığı için tıraş makinesi, saç boyası gibi ürünlerde de satış atmıştır. Kuaförler şu an açık olsa da tıraş, yüz bakımı gibi hizmetlerde müşteri maske takmadan iş yeri çalışanın oldukça yakın mesafesinde bulunmak durumunda kalmaktadır. Bu yüzden risk almak istemeyen temkinli tüketiciler, kuaföre gitmemeye devam edip bakımını çoğunlukla e-ticaret sitelerinden temin ettiği ürünlerle kendisi yapmaktadır.
Spor Aletleri
Evlere kapanmayı gerektiren pandemi sürecinde spora daha çok ihtiyaç duyulmaktadır. Evde hareketsiz kalarak fiziksel performanslarını kaybetmek istemeyen tüketiciler, formda kalabilmek için evlerine spor aletleri sipariş etmektedir. Özellikle daha önce vücut geliştirmek üzere spor salonlarına giden kişiler; vücutlarının gelişimine verdikleri emeklerin boşa gitmemesi için dambıl, bel inceltme diski, mekik aleti, pilates çemberi, pilates topu, atlama ipi gibi ürünler satın almaktadır.
Gıda Ürünleri
Gıda zaten genel bir ihtiyaç olarak her zaman alışverişi devam eden bir üründür. Bununla beraber salgın dönemini evde kalarak geçirmek durumunda olan tüketiciler, evlerinde gıda stoklamak üzere gıda ürünlerine akın etmiştir. Daha önce internetten alışveriş yapmayan tüketiciler bile e-ticaret sitelerinden ürün satın almaya başlamıştır. Özellikle gıda ürünü satışı o kadar çok artmıştır ki daha önce -örneğin sadece takım elbise satarak- belli bir hedef kitleye hitap eden e-ticaret siteleri bile makarna, konserve gibi ürünleri satışa sunmaya başlamıştır.
Evcil Hayvan Ürünleri
Kendileri için gıda stoklayan tüketiciler, evlerinde besledikleri hayvanları da ihmal etmemişlerdir. Bu sebeple kedi maması, köpek maması, kuş yemi gibi ürünler e-ticaret siteleri üzerinden oldukça çok satılmıştır. Evcil hayvanlarını çok sık gezdiremeyecek olan tüketiciler, onların evde oynayabilecekleri bir ortam hazırlamaya çalışmışlardır. Bu nedenle pandemi dönemi e-ticaret sitelerinde hayvan gıdalarının yanı sıra hayvan oyuncakları, yuva ve yuva süslerinde de satışlar yükselmiştir.
Giyim Ürünleri
Tekstil sektörü giyim ürünleriyle her zaman çok talep almaktadır. Gerek modayı takip eden, gerek sezona göre alışveriş yapan, gerek sadece giyim ihtiyacını karşılamak isteyen tüm tüketiciler; e-ticaret sitelerinden giysi alımı yapmaktadır. Pandemi sürecindeki giysi satışlarındaki artış ise daha çok ev kıyafetleri sayesinde olmuştur. Vakitlerinin büyük bir bölümünü evde geçirmek durumunda kalan tüketiciler; eşofman takımı, pijama takımı, terlik gibi rahat giyim ürünlerine ilgi göstermeye başlamıştır.
Ofis ve Kırtasiye Ürünleri
Pandemi sebebiyle birçok tüketici, işlerini eve taşımak ve home office sistemine geçmek durumunda kalmıştır. Bu yüzden evlerine internet üzerinden ofis ve kırtasiye ürünleri sipariş eden tüketiciler, bu ürünlerin pandemi döneminde e-ticaret sitelerinde çok satanlar arasında yer almasına sebep olmuştur.
Kitaplar
Evde geçirecekleri vakti iyi değerlendirmek isteyen tüketiciler, pandemi döneminde kitaplara normal zamana göre daha fazla ilgi göstermeye başlamıştır. Evlerindeki vakti kitap okuyarak geçirmeyi düşünen tüketiciler, kitap satan e-ticaret sitelerinde oldukça fazla vakit geçirmiş ve pek çok kitap alımı yapmıştır. Bunun yanı sıra salgından dolayı kütüphaneler kapalı olduğu için akademik çalışmalarının aksamasını istemeyen akademisyenler de e-ticaret sitelerinden kitap alımı yapmak durumunda kalmıştır.
Gün geçtikçe dijitalleşen ve sanala taşınan dünyada siz de işinizi büyütmek için geç kalmadan
e-ticaret sitenize sahip olabilirsiniz.
Dikkatinizi Çekebilir: E-ticaret: Depo Yönetimi Nasıl Yapılır?