SEO görünürlüğü, sitenizin, anahtar kelimelerden her biri için ayrı ayrı elde ettiği tüm muhtemel organik tıklamaların istatistiğini ifade eden bir ölçüm değeridir. Görünürlük istatistiklerinizi dikkatle takip etmeli ve elde ettiğiniz istatistik verileri ışığında yeni SEO stratejileri belirlemelisiniz. SEO görünürlüğünü dikkatle takip etmeniz gerektiğini dile getirmiştik.
Çünkü Sitenizin görünürlük verileri, size sitenizin genel SEO performansı ile ilgili önemli ipuçları gösterir. Görünürlük verilerini kullanarak SEO sorunlarıyla ilgili hızlı ve etkili çözümler üretebilirsiniz. Ayrıca seçmiş olduğunuz anahtar kelimeleri görünürlük sonuçlarıyla karşılaştırarak anahtar kelimelerle ilgili doğruluk payı yüksek bilgiler elde edebilirsiniz. Bunun yanı sıra elde edilen genel trafik içinde sizin payınıza neyin düştüğünü de kolayca öğrenebilirsiniz.
SEO Visibility Kaybının Arkasındaki Muhtemel Sorunlar ve Pratik Çözüm Yolları
1) Algoritma Güncellemelerinin Olumsuz Etkilerine Karşı Hazırlıklı Olun
Google gibi arama motorları kullanıcılarına daha iyi deneyim ve hizmet sunabilmek için ara sıra algoritma güncellemeleri yapar. Bu güncellemeler SEO konusunda sorun çıkarabiliyor. Bu yüzden gardınızı bozmamalı ve Google arama motoru algoritma güncellemelerini takip etmelisiniz. Aksi halde olumsuz sürprizlerle karşılaşabilirsiniz.
Yeni çıkan bir güncellemenin ne gibi müdahaleler içerdiğini, nasıl yenilikler getirdiğini bilmeniz yararınıza olacaktır. Böyle bir takibi Panguin SEO Tool aracını kullanarak yapabilir ve bir nebze de olsa olası sorunlardan korunma imkânını elde edebilirsiniz. Panguin seo tool’a Google Analytics üzerinden girerek verileri analiz etmesini sağlayabilirsiniz.
Böylelikle yeni bir Google güncellemesi ile organik trafiğiniz arasında kıyaslama yapabilir ve burada belirli istatistikleri derinlemesine inceleyebilirsiniz. Verileri incelerken, yapılan güncelleme ile paralel bir etkilenme fark etmeniz durumunda kolaylıkla karşı çözümler üretebilirsiniz.
2) Sunucu Sorunlarını Çözün
İyi bir SEO görünürlüğü için bütün yolları denemenize rağmen çözüm elde edemediyseniz, sorun sunucu kısmı ile ilgili olabilir. Sunucu nakli, siber saldırı veya sunucunun kendi içinde sorun olması gibi çeşitli senaryolar söz konusu olabilir. Burada yapmanız gereken sunucu hizmeti aldığınız yer ile iletişim kurmak olmalı. En iyi çözümü onlardan alabilirsiniz.
3) SSL Kullanın!
SEO konusunda çalışmalarınızdan yüksek verim alabilmeniz için temel unsurlardan biri de Google’ın önerdiği ve şart koştuğu kurallara uymak. Bunun bir kural ya da bir öneri olup olmadığı hususunu sizin takdirinize bırakmakla birlikte Google’ın, HTTPS kullanan siteleri, HTTP kullanan sitelere göre arama sonuçlarında daha çok öne çıkardığını söylemeliyim. Bu benim görüşüm değil tabii ki. Zira bunu bizzat Google açıklamıştır.
Bundan çıkarmanız gereken anlam şu: Eğer kullanmıyorsanız, bir an önce sitenizde SSL kullanmaya başlayın! Böylece iyi bir SEO Visibility performansına bir adım daha yaklaşacaksınız.
4) Sitenizde Yaptığınız Güncelleme, Yeniden Tasarım veya Bakım Gibi Çalışmalardan Kaynaklı Sorunlar Çıkabileceğini Unutmayın
Sitenizde güncellemeler yapmanız gerekli ve rutin bir işlemdir. Fakat bu güncellemelerin sitenizin SEO görünürlüğü için olumsuz etkileri olabilir. Yaptığınız bir güncelleme ile sitenizde ufak tefek değişikliler meydana gelmesi de normal bir durumdur. Sizin dikkat etmeniz gereken nokta, yaptığınız güncellemenin site dâhilinde neleri değiştirdiğidir. Güncellemeden önce yaptığınız özel ayarlarınızda güncelleme sonrası karışıklılar olabilir. Daha ciddi bir problem ise yapmış olduğunuz bu özel ayar ve yönlendirmelerin ortadan kalkması durumudur. Öte yandan güncelleme sonrası eklentiler arasındaki uyumsuzluktan dolayı da problem yaşayabilirsiniz.
Google Analytics ile verileri inceleyerek trafiğin hangi noktalarda düşüş gösterdiğini belirlemeli ve sitedeki değişikliklerin yaşandığı zamanı tespit ederek o tarihlerde yaptığınız değişiklik ve güncellemelere müdahale etmeli ya da bunları geri almalısınız.
Teknik sorunlar genelde sitede yapmış olduğunuz yeniden tasarım ve bakım çalışmalarından sonra meydana gelmektedir. Kısaca bu sorunları sıralayalım:
Bazı sayfalarınız tarayıcılar tarafından engellenebilir.
Sayfaların HTML yapılarında değişiklik söz konusu olabilir.
Sayfalar kapanabilir.
Yeni tema kurulumu durumunda SEO ayarları, SEO için kurulu bulunan eklentinin ayarları yerine kendi ayarlarını uygulayabilir.
Sitedeki dâhili linkler kaybolabilir.
URL yapısının değişmesi de yaşanan sorunlardan biridir.
Yeniden tasarım ve bakım çalışmaları yapılırken (çalışma devam ederken) yukarıdakiler dışında daha farklı sorunlarla karşılaşılabilmektedir. Bu sorunlar karşısında farklı adımlardan oluşan bir kontrol çalışması yapılmalıdır. Bu çalışma basamaklarını şu şekilde yapabiliriz:
Sitedeki robots.txt dosyasını bakmalı ve burada engellenmiş URL var mı diye incelemelisiniz.
Sitedeki .htaccess dosyasında engellenmiş kaynak olup olmadığına bakmalısınız.
Web sitenizdeki canonical ve herflang gibi etiket kullanımlarını kontrol etmelisiniz.
Google Search Console aracında yer alan 404 hatalarını incelemelisiniz. Hata artışı olup olmadığını kontrol etmelisiniz.
Sitenizde kullandığınız yönlendirmelerin 301 yönlendirmesi olduğundan emin olmalısınız.
Site içi linklerin doğru sayfalarda olmasına dikkat ederek bu linklerde ‘nofollow’ özelliğinin bulunup bulunmadığını incelemelisiniz.