Google arama motoru sonuç sıralamasında yükselmek ister misiniz? Neden istemeyesiniz ki 🙂 Bu yazıda iyi bir SEO sıralaması için neler yapabileceğinize değineceğim.
Günümüzde işletmeler, sahibi oldukları web sitelerine daha çok trafik gelmesini ister. Kaliteli kullanıcı trafiği bir web sitesi için olmazsa olmaz bir gerekliliktir.Arama motoru sonuç sıralaması, yüksek ve verimli trafik sağlamanın en önemli yollarından biridir.
Güçlü bir SEO performansı için Google Analyticsin gösterdiği değerli, bir o kadar da detaylı verilerden yararlanabilirsiniz. Bu aracın sunduğu verileri doğru bir şekilde değerlendirerek, biraz da sabrederek çok ciddi bir arama motoru sıralaması başarısı elde edebilirsiniz. Google Analytics verileri ışığında neler yapabileceğimiz konusuna aşağıdaki alt başlıklarda hep birlikte bakacağız. Öncelikle;
Masaüstü ve Mobil Gibi Farklı İki Platform Senaryosu
Günümüzde mobil platform kullanıcıları masaüstü platformunu sollamış bulunuyor. Aralarındaki fark da açılıyor diyebiliriz. Bu durumdan kesinlikle masaüstü platformunu ihmal edeceğiniz sonucunu çıkarmayın.
Eğer mobil ve masaüstü gibi farklı platformlarda faaliyet gösteren bir web siteye sahipseniz, web sitesi dönüşümlerini optimize etmek için bir platformu önemseyip diğerine üvey evlat muamelesi yapmayın. Her iki platform için eşit zaman ve kaynak ayırmayı ihmal etmeyin.
Hemen Çıkma Oranı İstatistiği Aracılığıyla Sitenizin Dönüşüm Oranını Yükseltin
Kullanıcılar tarafından yapılan tek sayfalık ziyaretlerin veya web oturumlarının yüzdesine hemen çıkma oranı denir. Bu oran, içeriğinizin kullanıcılar için ne kadar faydalı olduğu konusunda bir fikir sunar. Yüzdesel olarak hemen çıkma oranı ne kadar düşükse içeriklerinizin kalitesi o kadar yüksek demektir.
Doğal olarak hedefiniz bu oranı mümkün olduğunca düşük tutmak olmalıdır. Bunun için de sayfanıza gelen ziyaretçileri uzun süre tutmak için yöntemler geliştirmelisiniz. Bir ziyaretçiyi sitenizde tutmak için içeriklerinizi kaliteli tutun. Web sitenizdeki sayfalar arasında birbiri ile alakalı ve ilgi çekici bağlantılar koyun.
Unutmayın ki hemen çıkma oranınızdaki her yeni iyileşme, hızlı bir yüksek dönüşüm sağlayacaktır.
İyi Konumda Bulunan Sayfalarınızdaki “Çürük Elma”ları Temizleyin
Bunu kısaca en çok trafik alan sayfalarınızın, kullanıcıları başka sitelere yönlendiriyor olması durumunda, bu sayfalarınızla ilgili yapacağınız düzeltme çalışmaları olarak ifade edebiliriz. En iyi konuma sahip sayfalarınızın tabiri caiz ise “fire veriyor” olması can sıkıcı bir durumdur. Kullanıcıyı dışarıya kaçıran bu sayfaları
Google Analytics ile tespit etmeniz mümkündür.
Kullanıcıların bu sayfaları terk etmesinin sebebi genellikle yetersiz ya da kullanıcının aradığı şey ile ilgisi olmayan içeriklerdir. Bu içerikleri tespit edip optimize edin ki bir iyileşme söz konusu olabilsin.
İlgi Çekici İçeriklerle Dahili Bağlantıyı Geliştirin
Arama trafiğinizi ve sıralamanızı artırabilecek önemli bir diğer mevzu da siteniz sayfalarındaki dahili bağlantıları geliştirmenizdir. Bu geliştirmeyi en iyi trafik alan sayfalarınız arasında site içi bağlantılar kullanarak yapabilirsiniz.
Google Analiytics Raporlarınızı Mail Üzerinden Hızlı Bir Şekilde Analiz Edin
Şöyle bir düstur var ki sitenizin SEO performansı ile ilgili olumsuz verileri inceleyip bu verilerle yeni çözümlere ulaşmanız olumlu sonuçlar almak için tek yoldur. Alacağınız verimin oranı olumsuz verileri yorumlama yeteneğiniz ile doğru orantılıdır.
İşte bu veri yorumlama aşaması bazen oldukça zaman alabiliyor. Bu analizleri hızlı ve daha etkili bir şekilde yapmanız mümkün. Bunu Google Analtytics’teki önemli raporlarınızı mail ile alarak yapabilirsiniz. Peki Google Analytics e posta raporunu nasıl kuracaksınız?
Hesabınıza giriş yapıp “yönetici” bölümüne gidin. Daha sonra “Görünüm” kısmının altında “uyarılar” seçeneğini bulacaksınız. Buradan web sitenizle alakalı hangi uyarıları almak istediğiniz size kalmış. Kendinize göre ayarlamalar yapabilir ve yaptığınız ayarlar doğrultusunda sitenizle ilgili e postalar alabilirsiniz.
Burada eksik bir ayarlama bırakmamanızı öneriyorum. Sitenizle ilgili yeni ziyaretler, hemen çıkma oranı, görüntüleme sayısı gibi verilerini analiz ederek çözümler üretebileceğiniz her şeyin raporunu mail olarak alacak şekilde ayarlamalar yapın. Böylece sitenizin “ciğerini” bileceksiniz.
Kullanıcı Davranışlarını Analiz Ederek Performansınızı Güçlendirin
Ana sayfanızın çok ziyaret ediliyor olması aslında önemli olan nokta değildir. Aslolan kullanıcıların diğer sayfaları ziyaret etmesidir.
Kullanıcıların sitemize ait ilk giriş yaptıkları sayfadan sonraki davranışları da önemli ipuçları vermektedir. Bu davranışları incelemek için Google Analytics aracındaki “Davranış Akışı” seçeneğine bakabilirsiniz.
Verileri incelediğinizde kullanıcıların ana sayfanızdan çok diğer sayfalarınıza yöneldiğini göreceksiniz. Buradan hareketle ziyaretçilerinizi daha verimli bir şekilde yönlendirmeniz ve onlara belirgin, unutulmayacak aramalar yaptırmanız gerekir. Bu yönlendirmelerin neler olacağı sizin analiz kabiliyetinize kalmış bir şeydir. Zira sitenizi en çok siz tanıyorsunuz.
Unutmayın, tüm bu ziyaretçi davranış verilerini gözardı ederseniz olası satışlarınızdan ve sitenizin organik trafiğinden olursunuz.
SEO Sıralaması İçin Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin
Mobil kullanıcıların oran olarak masaüstü kullanıcılardan daha fazla olduğunu unutmayın. Bu bağlamda sitenizi mobil uyumlu hale getirmek,
sıralamanızı ve
trafiğinizi artırabileceği için çok önemlidir.
Eğer bir wordpress kullanıcısı iseniz sitenizi mobil uyumlu hale getirmek çok daha kolaydır. Siteniz için modern bir tema alarak sitenizi kolay bir şekilde mobil uyumlu hale getirebilirsiniz.
İçeriklerinizi Farklı Formatlardaki Öğeler ile Zenginleştirin
Içeriğinizde görsel, video, grafikli veriler gibi farklı formatlarda öğeler kullanın. Bunlar hem içerik kalite ve değerini artıracak hem de kullanıcıların ilgisini çekecektir. Böylece kullanıcılar sayfanızda daha çok zaman geçirecektir.
İçerik Düzenine Dikkat Edin
Düzenli bir şekilde biçimlendirilmeyen içerikler kullanıcıyı sıkabilir. Bu da sayfalarınızda geçirilen zamanı düşürebilir.
Bu talihsizliği yaşamamak için;
- Kısa ve ilgi çekici cümleler yazın.
- Paragrafları kısa tutun. 2-4 satırlık paragraflar yeterli olacaktır.
- Bilgileri toplu bir şekilde sunmak yerine alt başlıklarla büyük bilgi yığınlarını bölerek kolay anlaşılabilir hale getirin.
- İçeriğinizde kullanıcıyı yönlendirecek adımlar kullanın. “Eğer amacınız ……….. yapmak veya öğrenmek değilse ……… başlığına atlayabilirsiniz.” gibi.
SEO sıralaması konusunda iyi sonuçlar almak için bu yazıda ifade ettiğimiz noktalara dikkat edin. SEO ile ilgili detaylı bilgiler elde etmek Theadam’ı inceleyebilirsiniz. Esen kalın!
Dikkatinizi Çekebilir: SEO Ajansı