Uygulanabilirliği Kanıtlanmış SEO Taktikleri

Birçok SEO taktikleri artık işe yaramıyor. Eski taktikler kullanmaktaysanız, SEO yaklaşımınızı yeniden şekillendirmelisiniz.

Şimdi daha uygulanabilir ve kanıtlanmış SEO taktiklerine odaklanma zamanı. Bu içerikte size yardımcı olacak türde tam 59 adet ipucu, öneri ve taktik yer almaktadır.

 

URL ETKENİ

URL’lerde “#” kullanmayın. Googlebot, “#” işaretli dizin URL’lerini desteklemez.Desteklemediğinden ötürü bu sizi sıkıntı içerisine sokup üst sıralara gelmenizi engelleyebilir.

GERİ BAĞLANTILARA DİKKAT EDİN

Bir geri bağlantı “backlink” için hayır kurumlarına ve sivil toplum kuruluşlarına bağışta bulunuyorsanız yardım içerisindeyseniz , bu durum Google tarafından hoş karşılanmayacaktır. Biran önce bu duruma son veriniz.

SİTE HARİTA SINIRLARINIZI VERİMLİ KULLANIN

Site haritalarınız Site Haritası başına 50.000 URL ile sınırlıdır. Artık 10 MB yerine 50 MB’lık sıkıştırılmış bir sürüme sahip olabilme olanağına sahipsiniz.

EMOJİLERİ PLANLARINIZA EKLEYİN

Google arama sonuçlarında emoji gösterecektir. Emojiler, yerel arama alanında büyük rol alabilir. Bir emoji kullanarak yakınlardaki pizzacıya ulaşabileceğinizi hayal edin.

 

VİDEO STRATEJİSİ OLUŞTURUN

İçerik kraldır, süreklilik ise kraliçedir ve video ikisinin canlanması olabilir.Onları canlandırmaktan çekinmeyin verimli şekilde sürekli planlarınızın arasına katın çünkü görsel manada her zaman kullanıcıların dikkatini çekeceklerdir. Google, videoyu Google Haritalar listelerine entegre eder. Yani, bir video stratejiniz yoksa, yakında geliştirmeye başlayın. Geri bağlantı konusunda kesinlikle seçici davranmalısınız. Size verilen bağlantılar kaliteli, kalıcı, nitelikli ve size trafik getirecek türden değilse ondan kraliçe değil olsa olsa cadı olur.

Birden fazla site haritasına sahip olabilirsiniz. Google’ın tarama dikkatini sitenizin belirli bölümlerine odaklamasını istiyorsanız, ayrı bir site haritası oluşturun. Bunlar, resimler, videolar, profiller ve blog yazıları için olabilir.

SESLİ ARAMA KISMINDAN YARARLANIN

Anahtar kelime araştırması yürütürken, sesli arama ile daha alakalı olan soruları birleştirin. Google sesli arama 30 yeni dilde mevcut olduğundan dolayı Dünya çapında 1 milyardan fazla kişiye sunulmaktadır.Türkiye’de az olarak gözükse bile bilinenden çok daha fazla şekilde sesli arama ile aranılan içeriğe ulaşılmaya çalışılmaktadır.

ARAÇLARI HER ZAMAN KULLANIN

Penguen artık gerçek zamanlı çalışıyor. Search Console aracılığıyla (Arama Trafiği> Sitenize Bağlantılar) bağlantılarınızı izleyin ve zararlı olanları tespit edip ayda bir kez reddedin. Bağlantı analizi konusunda Search Console’un 1 hafta geriden geldiğini hatırlatmakta fayda var. Bu nedenle Ahrefs gibi araçları kullanmanız daha hızlı tespitlerde bulunmanıza olanak sağlayacaktır.

Görüntüler kullanılırken vektör formatlı resim dosyasını almaya çalışın. Bu tür dosyalar, birden fazla cihazda size daha iyi görüntü kalitesi sunarak daha iyi ölçeklendirilir.

DOĞAL BAĞLANTILAR İLE ÇALIŞIN

Bağlantınızın doğal oluşmasın sağlayın içeriğiniz sizin olsun doğal ve anlaşılabilir olun kullanıcı içerikte sıkılmasın ve akışkan bir şekilde o doğallıktan çıkamasın. Google kitlesel manipülasyon tespit ederse, yalnızca kötüye olanların değil tüm bağlantıların değerini düşürür.

Yeni bir web sitesi kuruyorsanız, yüksek kaliteli içeriğe yatırım yapın

Tam eşlemeli anahtar kelime terimlerini kullanmanız gerekmez. Google, semantik arama sayesinde yerel anahtar kelime arama terimlerinizi ilişkilendirebilir.

KALİTELİ YERLERDE MARKALAŞIN

Dizinler üzerinde büyük miktarda bağlantı oluşturmayı bırakın gözünüzü yükseklere dikin sürekli oralarda görün kendinizi ve oralarda mücadele vermeye çalışın. Daha kaliteli (Yelp, Sarı Sayfalar, Google+ vb.) Dizinlerde yerinizi alın ve markalaşmak için mücadele verin.

BİLEŞENLERİ DOĞRU KULLANIN

Bileşen bağlantılarını bağlantı oluşturma taktiği olarak kullanmayı bırakın. Bileşenleri kullanacaksanız, onları bir marka bilinirliği stratejisi ve UX deneyimi olarak kullanın.

Web sitenizi yeniden tasarlarken, sitenize daha fazla zaman ve kaynak yatırmadan önce bir SEO uzmanıyla anlaşın. Tüm SEO iyileştirmelerinin web siteniz tasarlanırken ve kodlanırken yapılması daha sağlıklı ve kolay olacaktır.

Taze içerik, sıralamalarınızı biraz yükseltebilir. Bu içerik ana sayfasında yeni bir içerik olmak zorunda değildir. Blog içeriğinizden de gelebilir.

ÇAPA METİNLERE ÖZEN GÖSTERİN

İç bağlantı stratejinizde çapa metinlerin rolü çok büyük bu çapa metinler sizin için fazlasıyla trafik sağlayacaktır onlara özen gösterin. Sürekli aynı anahtar kelimelere ve sayfalara bağlantı vermeyin. Hatta iç linkleme yaparken belirli bir anahtar kelimenin arkasına gizlenmeyin. Doğal görünün.

KULLANICIYA GÜVEN SAĞLAYIN

Ne zaman HTTPS kullanmaya başlayacaksınız? Hala geçmediyseniz bir profesyonelden destek alarak geçiş sürecini tamamlamalısınız.

HTTP’den HTTPS’ye geçmeden önce iç bağlantılarınızı HTTPS olarak değiştirin.

IP adresinizi Google Analytics’e eklemeyi unutmayın.

SİTE HIZINIZI MAKSİMUM TUTUN

Site hızını kullanıcı için 2-3 saniye seviyelerinde tutun. Site hızınızı ölçümlemek için Google Page Speed ya da benzeri araçları kullanabilirsiniz.

 

TWİTTER VE FACEBOOK KARTLARINI EKLEMEYİ UNUTMAYIN

Twitter Kartlarını sitenize eklediniz mi? Facebook için de aynı şey geçerli; bu kartları sitenize eklemek beraberinde diğer kartlarında zaten sitenize eklenmesini tetikleyecektir yani çoğu sosyal medya platformu birbiri ile bağlantı sağlar kullanıcılar tek bir sosyal medya platformu üzerinde yoğunlaşsa bile hemen hemen hepsini deneme yolundan geçer. yayınlarınızın Facebook’ta nasıl görüntülendiğini optimize etmek için Open Graph kullanmalısınız. Facebook’ta müşteri hizmetleri yatırımı yapın. Facebook Messenger üzerinden ürün satabilir ve satın alabilirsiniz. Facebook piksel kodunu sitenize ekleyin ve hedef kitle oluşturun bu sayede tekrarlılık kazanacaksınız ve kullanıcıyı bir döngüye sokmuş olacaksınız. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılara reklam göstererek onların tekrar sitenizi ziyaret etmesini sağlayın.

HİTAP ETTİĞİNİZ KISMI ETKİLEYİN

Google, Bilgi Grafiklerinde bir gezi planlama özelliği başlattı;  bu nedenle, bir yerel işletme veya seyahat şirketi iseniz, seyahat rehberleri oluşturmak sizin için avantaj sağlayacaktır. LinkedIn reklamlarını test edin ve deneyin. LinkedIn, sponsorlu içeriğinizden ve reklamlarınızdan kaç kullanıcının dönüşüm sağladığını ölçümleyin.

Google Ads yeniden pazarlama kodunu sitenize ekleyin ve yeniden pazarlama reklamları oluşturun. Facebook hedef kitle reklamlarında olduğu gibi AdWords sayesinde de sitenizi daha önce ziyaret eden kişileri yeniden sitenize getirebilirsiniz. Geri gelen kullanıcılar çok kıymetlidir.

Google Search Console Search Analytics raporunda düşük tıklama oranı görüyorsanız, meta açıklamalarını yeniden değerlendirin.Bazen eski içerik hala trafik çekiyor. Durum buysa, yeni, taze, daha alakalı içeriğe sahip olmak için trafik çeken eski içeriklerinize benzer yeni içerikler oluşturun.Bu sayede hem eski içeriğinizi güncelleyin ve aynı zamanda eski içerikten yeni içerik türetmiş olun.

YETERSİZ VE GEREKSİZ İÇERİKLERE YER VERMEYİN

Yetersiz içerikten kurtulun veya içeriklerinizi yeniden yazın.Bunu yapmanızın sebebi kullanıcı aradığı şeyi sıkılmadan gereksiz şeyler ile vaktini harcamadan hızlı bir şekilde ve aynı zamanda doğru bir şekilde erişim sağlamasını sağlamak. Siteniz için hiçbir şey yapmamanız kaliteyi düşürüyor. Google arama motorunun kaliteli bir deneyim yaşatmak istediğini unutmayın. Uzun içeriğin daha yüksek arama sonuçları elde ettiği kanıtlanmıştır. Tabi uzun yazacağım derken saçmamalamak da gerekiyor. Dahili veya harici olarak barındırılan yinelenen içeriği temizleyin. Başka sitelerde yinelenen içeriğiniz varsa, sitenin sahibine ulaşıp kaldırmasını isteyin veya onu reddedilen dosyanıza ekleyin.

Çift dizine eklenmiş olup olmadığınızı kontrol edin. Çift dizin oluşturma, içeriğin çoğaltılmasına neden olabilir. site:siteadresi.com site:www.siteadresi.com biçiminde Google arama motorunda sorgu yaparak kontrol edebilirsiniz.

MÜŞTERİLERE RAHAT GEZİNTİ SAĞLAYIN

Müşteri alıntıları büyümeye devam ediyor siteniz içerisinde rahatlıkla gezebilmeli aynı zamanda istediği her şeyi kurcalayabilmeli. Müşterilere ürün üzerinde ürün incelemesi veya yorum yapmasını istemek için bir plan hazırlayın. Arama motorları, bu değerleri değer atfetmek ve daha yüksek dönüşümle sonuçlandırmak için kullanır.

RAKİPLERİNİZİ İYİ ANALİZ EDİN

Çıkış sayfalarını analiz ederek kullanıcıların sitenizden ayrıldığı sayfaları izleyin. Kullanıcılar neden ayrılıyor?Bunları iyi analiz edip bu sebepleri kendi siteniz içerisinden ortadan kaldırın. Sitedeki zamanı artırmak için bu çıkış sayfalarını gözden geçirmeyi düşünün. Hem Google Analytics hem de Yandex Metrica sayesinde çok güzel verilere ulaşabilirsiniz.

BAŞLIKLARINIZI SIRALAYIN

Bir sayfanın bir H1 etiketi olmalıdır. Tek bir sayfada birden fazla H1 etiketi kullanmayın.Yani konu başlıklarınızla beraber başlık kısmınızıda genişletin alt başlıklar kullandığınızda onları H2 olarak ayarlayın yada onunda bir alt başlığı varsa onuda H3 gibi sıralayın bu sizin içeriğinizin detaylı bilgiye sahip olduğunu gösterecektir ve google’ın gözünde yüceltecektir.

KULLANICILAR SİZİNLE İLETİŞİME GEÇSİN

SSS sayfaları önem kazanmaktadır; Kullanıcıların sizinle iletişime geçmesini sağlayın sizinle konuşabilsinler kafalarına takılan soruları sorabilsinler yada Sıkça Sorulan Sorular kısmı oluşturup orda aradığını bulmasına yardımcı olabilirsiniz ama sizinle direkt olarak soru cevap içerisinde olmaları onları sizin sitenize bağlayacaktır.

GÖRSELLERDEN TRAFİK KAZANIN

İçerik yayınlamadan önce görsellere ALT etiketleri eklemeyi unutmayın. Ayrıca, ALT etiket olarak görsellere alakalı anahtar kelime öbekleri eklemeyi deneyin.Bu sayede görsellerden bile sizin siteniz içerisine bir akış sağlanacaktır.

ASLA UNUTMAYIN

Bu bir oyun. Bu oyunun kurallarının olduğunu bilmelisiniz. Oyunu kuralına göre oynarsanız her zaman başarılı olursunuz.Bu kurallara her daim uyduğunuz sürece başarınız daim olacaktır.Aynı zamanda bu kurallar ile beraber trafiğiniz son seviyeye erişecek kuralları bir zaman sonra google ile beraber işleri yürütürken siz google ile beraber yazıyormuş gibi hissedeceksiniz.Eğer SEO’da yeniyseniz “Seo Hizmeti” kısmından detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.

 

 

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *